Marknadsföring är något av det viktigaste för företag som vill expandera och öka sin försäljning. Men det finns många olika sätt att marknadsföra sig på, bland annat via hederliga annonser i tidningar, reklamsnuttar på lokalteve och genom sociala kanaler. Även välbeprövade metoder som skyltar har visat sig otroligt effektiva inom just marknadsföring. Skyltar finns dessutom i en rad olika utföranden och har såklart genom åren utvecklats. Idag är digital signage otroligt populärt, namnet står för digitala skyltar. Man kan likna digital signage vid elektroniska skärmar, ungefär som stora teveapparater. Dessa skylttyper finns i många olika storlekar och varianter. Du har kanske besökt London eller New York? Mitt i centrum pryds höghusen med enorma elektroniska skyltar. Du hittar dem också på ett fåtal hörn och väggar i Stockholms centrum. Bland annat finns de större varianter på Kungsgatan vid hötorget.
Lätt att variera digital signage
Digital signage är något som är effektivt för många verksamheter, inte bara som reklam. Inne på en lunchrestaurang kan den här sortens skyltar vara praktiska för att visa dagens meny och liknande. Istället för att printa ut fasta skyltar som sedan inte går att ändra kan du med en digital signage lätt förändra skylten varje dag. I ett köpcentrum används ofta den här sortens skyltar för att marknadsföra olika kampanjer som butikerna har. Dessa byts från dag till dag eller varje vecka.
Smart investering
Även om digital signage ofta kostar mer än klassiska skyltar kan du räkna med att det är en smart investering. Detta eftersom skyltarna är mångfunktionella. Du kan ändra budskapet varje dag och dessutom visa olika kampanjer och information på samma skärm. Inte minst är de klimatsmarta i det avseendet att du sparar tryckmaterial och papper. Du kan installera skylten så att den visar bildspel, kampanjer eller hänvisningar på ett snyggt och smidigt sätt. Dessa typer av skyltar finns även att beställa i storformat, du har säkert kört förbi dessa skyltar längsmed motorvägen. De används även ofta i trafikhänvisningssyfte, exempelvis om en trafikolycka skett eller om det pågår ett vägarbete. För lokaler där konstant ny information skall upp på tavlan är detta ett självklart val som effektiviserar kommunikationen många gånger om till besökare eller kunder.
Lämna ett svar